onsdag 22 maj 2013

Tjejiga listan

Jag surfade in här på bloggen och tänkte att jag skulle skriva nåt, men det står helt still. Jag tycks mest tänka random ord som inte leder till nåt resonemang.

Regn. Jobb. Teve. Choklad, mmm. Chips. Äh, jag kollar Facebook i stället.

Så här är det ofta nuförtiden på kvällarna. Efter en hel dags intensiv mammaledighet var man alldeles svältfödd på ord och ville uttrycka nåt, föra ett resonemang som inte lät "Sitta rumpan! Inte foten på bordet! Ajaj, drick försiiiktigt." Jag vet inte om mina uttalanden är på någon högre nivå nu när jag börjat jobba, men åtminstone är det mer vuxenprat i mina dagar och därmed mindre av det där brinnande uttrycksbehovet om kvällarna. Bloggen blir lite åsidosatt, men jag drar mig för att avsluta den också. Ibland vill jag ändå säga nåt och då blir jag lätt för långrandig för Facebook.

Men okej då. Vi gör en lista! Listor är bra! Listor är roliga! Listor är inte alls bara för nördiga petimetrar.

TIO ROLIGA SMÅ SAKER JAG SKULLE VILJA HA JUST PRECIS NU
(alltså inte kategorin ett långt liv, friska barn och en miljonvinst på lotto)

  1. En biokväll
  2. I brist på bio, en bättre film på teven jag just nu sitter framför
  3. 70-procentig mörk choklad
  4. Pedikyr
  5. En inspirerande ny stickidé
  6. En frottémorgonrock som inte är urtvättad och galet ceriserosa
  7. Ett riktigt, riktigt bra boktips
  8. En bukett med ranunkler (som trots sitt fula namn är hemskt fina)
  9. Ett skumbad (om jag hade ett badkar, alltså)
  10. Och sist, men inte minst, en hotellfrukost. Ok, klockan är nio på kvällen, men hotellfrukostar kan man äta när som helst.
Oooh, det var då tjejiga saker. Jag utmanar Annas garndrömmar att lägga ut en egen version av listan på sin blogg. 

4 kommentarer:

  1. Ja, listor är alltid bra :)
    Tack för utmaningen, även på min blogg är det som bekant lite stiltje...
    Och nu sitter jag här och grämer mig över att jag inte har någon choklad hemma! Men fick ju nåt att tänka på iallafall. Tack!
    Och för att lätta din frustration lite kommer här ett boktips: Jussi Adler-Olsen! Känns dock knasigt med boktips åt bibliotekaarien ;) och stickidé: Bolt http://www.ravelry.com/patterns/library/bolt-2
    Kul men enkel stickning där det händer nåt (blir inte tråkigt) och är fint utan att vara för gulligt. Som hittat! Fram med garnet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomenvisst, bibliotekarier om några behöver väl boktips! Vi jobbar ju med att låna ut böcker vi inte riktigt har koll på. Jag är varje dag omgiven är 90.000 volymer som jag inte har läst (och några hundra som jag läst men glömt vad de handlade om). Och stickningen var jättefin, jag skulle kunna behöva nåt sånt i vår frysbox till bibliotek.

      Radera
  2. Bra att du drar dej för att avsluta bloggen, då tar jag hellre lite glesare med inlägg :)
    Min lista:
    1. tänka en tanke till slut utan att tappa tanketråden
    2. tänka en tanke till utan att komma av mej
    3. en oemotståndlig lust att ta itu med högen på mitt arbetsbord
    4. samarbetsvillig nätverksprinter
    5. choklad!
    6. tid hos naprapaten
    7. sommarlov
    8. sommarlov
    9. glass
    10. sommarlov

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra lista! Jag skulle också kunna tänka mig ett besök hos naprapaten. Eller fysioterapeuten. Eller massören. Eller liten lappgubbe som petar på mig med en stekspade. Bara man finge lite Behandling.

      Radera